واژگان ساختاری: با استفاده از کلمات کلیدی به معنای کلمه یادگیری

واژگان ساختاری: با استفاده از کلمات کلیدی به معنای کلمه یادگیری

وقتی نویسندگان بنویسند، اغلب شامل سرنخهای مفهومی از معنای واژه هایی هستند که استفاده می کنند، اما فکر می کنند برخی از خوانندگانشان ممکن است بدانند. سرفصل زمینه معمولا در جمله یا پاراگراف که در آن کلمه رخ می دهد ارائه شده است. بعضی اوقات تصویری مانند یک تصویر ارائه شده است.

در اینجا شش نوع سرنخ های زمینه استفاده شده توسط نویسندگان برای کمک به خواننده در درک معانی کلمات است. یک نمونه برای هر یک ارائه شده است.

1. سرصفحه تعریف تعریف

نویسنده شامل یک تعریف برای کمک به خواننده در درک معنی یک کلمه است. در مثال زیر، "مضر" به عنوان داشتن یک بیماری تعریف شده است.

مردم این شهر هشدار دادند که ماهیهای مضر را بخورند. روزنامه محلی یک بولتن منتشر کرد که در آن خوانندگان به وضوح گفته بودند که خوردن ماهی هایی که بیماری دارند می تواند بسیار خطرناک باشد. این به خصوص برای ماهی های گرفته شده در دریاچه ژان است.

واژگان ساختمان، دانشجویان

2. سرصفحه همبستگی

نویسنده شامل یک مترادف برای کمک به خواننده در درک معنای یک کلمه است. یک مترادف یک کلمه است که به معنی همان یا تقریبا مشابه کلمه دیگری است. در مثال زیر، مترادف "تاسف" به خواننده کمک می کند تا معنی "شفقت" را درک کند.

پس از دیدن تصویری از کودکان گرسنه، همه ما احساس شفقت یا ترس از رنج خود را.

3. سرصفحه انتصاب

نویسنده شامل یک antonym برای کمک به خواننده درک معنای یک کلمه است. Antonym یک کلمه است که به معنی مخالفت از کلمه دیگری است. در مثال زیر، آنتونیم "مشتاق" به خواننده کمک می کند تا معنی "تمایلی" را درک کند.

جو تمایلی به سمت کاپیتان تیم بسکتبال نداشت. او می ترسید که وقت آن رسیده است که نمرات او را صدمه ببیند. از سوی دیگر، بیلی مشتاق بود که بتواند کاپیتان شود. او فکر کرد که کاپیتان تیم او را در مدرسه بسیار محبوب خواهد کرد.

 

4. توضیحات رسم فصل

نویسنده شامل یک یا چند توصیف برای کمک به خواننده در درک معنای یک کلمه است. در مثال زیر، توصیف های رئیس جمهور کندی به عنوان داشتن جذابیت، شور و شوق و شخصیت مغناطیسی به خواننده کمک می کند تا معنای "کاریزماتیک" را درک کند.

جان فیتزجرالد کندی، رئیس جمهور 35 ساله ما، حقوق بشر و حقوق برابر برای همه مردم را بهبود بخشید. او یک رئیس جمهور بسیار جذاب بود. مردم به جذابیت و شور و شوق خود جذب شدند. شخصیت او به عنوان مغناطیسی توصیف شد.

5. سرفصل خلاصه مطالب

نویسنده تعدادی از اظهارات که به خواننده کمک می کند تا معنای یک کلمه را درک کند. در مثال زیر، اظهارات بی ادبانه، نشان دادن احترام، داشتن رفتارهای نادرست و غیراخلاقی، به خواننده کمک می کند تا معنای "بی رحم" را درک کند.

آندریا بانوی جوان بسیار نازک بود. او خیلی بی ادب بود، او صحبت کرد در حالی که معلمش یک درس را توضیح می داد. او دیگر دانشجویان را احترام نکرد. رفتار او بسیار ضعیف بود. حتی پدر و مادرش تصور می کردند که آندریا نادانسته است.

واژگان ساختمانی، دختر تحریک پذیر

او هیجان زده بود

6. سرصفحه بصری

نویسنده شامل یک تصویر، نقاشی، نمودار، نمودار یا نوع دیگر بصری برای کمک به خواننده در درک معنی یک کلمه است. در مثال زیر، تصویر و عنوان آن نزدیک به جمله، به خواننده کمک می کند که درک کند که "شگفت انگیز" به معنی لذت بزرگ است.

برای مشاوره تحصیلی می توانید با سبز مشاور در تماس باشید.

برای مشاوره تحصیلی می توانید با sabzmoshaver.com در تماس باشید.